Skip to main content

Lehet, hogy Ön egy kiskereskedelmi üzlet, étterem vagy esetleg egy Balaton-parti büfé tulajdonosa, akinek üzlete fellendül a jobb időjárás, ünnepek, hosszú hétvégék körül, de gyakran inkább vegetatív állapotban üzemel, melynek eredményeként rövidebb működési idővel kell számoljon.

Bármi legyen is az oka, nem minden vállalkozás virágzik egész évben, és ezek a lassú hetek és szezonon kívüli időszakok embert próbáló időszakok lehetnek. Ilyen időszakban a hitel a vállalkozásoknak szintén nem elhanyagolható mentőöv.

 

1. Bővítse termék- és szolgáltatás kínálatát a hosszabb szezonok érdekében

 

Az egyik leggyakoribb ok, amiért a vállalkozások gyenge szezont tapasztalnak, az, hogy olyan termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek, amelyek csak az év bizonyos időszakában hasznosak. Bár a termékcsalád bővítése nem minden vállalkozás számára lehetséges, ez egy jó módja annak, hogy többletbevételt szerezzen.

Egy tereprendezési vállalkozás valószínűleg további ügyfeleket szerezhet, ha téli előkészítő, fa- és hóeltakarítási szolgáltatásokat, valamint rutin ellenőrzéseket kínál. A kiskereskedelmi egységek megpróbálhatnak több szezonális terméket találni, amelyekre összpontosíthatnak a nyüzsgő téli ünnepi szezonban is. A hidegebb hónapokban még a food truckok is találhatnak megfelelő parkolóhelyet, és szezonális menü elemeket kínálhatnak.

Sok vállalkozás esetében a szezonalitás általában a kínált termékekre vagy szolgáltatásokra vezethető vissza, és ennek megváltoztatása sokat segíthet a szezonális válság leküzdésében.

 

2. Hosszabbítsa meg működési szezonját az egyenletes pénzáramlás érdekében

 

Néha könnyebb meghosszabbítani a működési szezont, mint a termékkínálatát.

Ha vállalkozása például a már feljebb is említett terep és kertrendezéssel foglalkozik, de nincsenek eszközei és erőforrásai a hóeltakarításhoz, akkor új eszközök beszerzésével növelheti szolgáltatásai körét. 

Ahelyett, hogy projektenkénti díjat számítanánk fel az ügyfeleknek, a hosszú távra kötött karbantartási megbízások segíthet bevételt generálni még akkor is, ha nincs sok munka. Ha a megfelelő eszközök beszerzése túl nagy költséggel jár, akkor a források megszerzéséhez megfelelő megoldás lehet egy kedvező üzleti hitel felvétele vállalkozása számára.

 

Hitel vállalkozásoknak a nehezebb időkre az MGV Zrt.-től.

 

De nem ez az egyetlen módja a működési szezon meghosszabbításának. Keressen meg új partnereket és ajánlja fel cége szolgáltatásait. Ha az Ön vállalkozása a legtöbb megbízást nyáron kapja, akkor tavasszal végezzen agresszívebb marketinget, és fontolja meg, hogy alacsonyabb árakat ajánljon az év elején végzett munkáért. Így korán megnyerheti az ügyfeleket, és nem kell annyi erőfeszítést fordítania a marketingre, amikor a tényleges munkavégzéssel van elfoglalva.

 

3. Maradjon naprakész pénzügyeivel

 

A lassú vagy holtszezon legnagyobb problémája a beérkező pénz hiánya. 

A pénzügyek kézben tartása nem feltétlenül jelenti a kiadások csökkentését; ez inkább azt jelenti, hogy tudatosabban gondolkodunk és cselekszünk. Természetesen a marketing költségek bizonyos bizonytalansággal járnak, de  a promóciós kampányok lemondása gyakran piaci részesedés elvesztését jelenti. A cél az üzletmenet folytonosságának fenntartása a felesleges költségek kiküszöbölésével. 

 

4. Hitel vállalkozásoknak

 

Ha a holtszezon beköszönt vagy  váratlan kiadások; esetleg új lehetőségek merülnek fel, előfordulhat, hogy külső finanszírozást kell keresnie. Ilyenkor jó választás a vállalkozói hitel. Így megragad egy lehetősége de nem  a működési költségeit kockáztatja vállalkozása megmentése érdekében. Sokkal könnyebb kifizetni a hitelezőt, mint a leépítést követően vállalkozását átméretezni.

 

5. Folytassa vállalkozását – legyen aktív és pozitív

 

Ha egyáltalán nem tud működni a holtszezonban (pl.: nem tud karácsonyfát eladni májusban), fontos, hogy koncentráljon és dolgozzon tovább a céljaiért.

Nem hagyja, hogy túlterhelje magát az üzlet lelassulásának gondolata. Ez az időszak remek alkalom a pénzügyek áttekintésére és problémás folyamatok  meghatározására, optimalizálására. Keressen új  lehetőségeket, beszállítókat  és partnereket;  haladjon előre marketing és adminisztratív munkájában.

Az állásidőre mint lehetőségre tekintsen vállalkozása fejlesztéséhez. Maradjon pozitív, aktív, és összpontosítson a jövőre. Konkrét tervei, céljai megvalósításához szükség esetén vegyen igénybe vállalkozói hitelt.